Hoppa till sidans innehåll

Sverige bäst i världen i social media-kampanj

30 AUG 2019 11:48
Det internationella basketbollförbundet FIBA håller världskongress i Peking och delade igår ut priser. Sverige mottog första pris i marknadsföring med sitt utförande av kampanjen #thisismyhouse i sociala medier.
  • Uppdaterad: 30 AUG 2019 11:48

I samband med de nya VM-kvalfönstren lanserade FIBA en gemensam kampanj för alla världens länder, #thisismyhouse. Länderna fick en hel del material och riktlinjer att förhålla sig till men var i övrigt fria att använda denna kampanj för att skapa intresse i hemlandet.

Några av sakerna som stod ut var videos, texter på andra språk än svenska och hypevideos samt den konsistenta användningen i allt digitalt som levererades.

 På plats i Peking finns bland andra ordförande Mats Carlson och generalsekreterare Johan Stark, som också tog emot priset för förbundets räkning. En annan som också är på plats i Peking är Isac Ericsson som är ansvarig för SBBF:s sociala kanaler och kampanjer. En fjäder i hatten för svensk basket och ökad motivation för våra kommande stormatcher i Sverige!

Skribent: Johannes Wohlert
Epost: This is a mailto link


facebook twitter-icon YouTube icon button Instagram-icon 

  

 

Min_Match_Banner_Nej_200X200

feucph3c1

Postadress:
Svenska Basketbollförbundet
Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: +4686996000
E-post: This is a mailto link

Se all info