Hoppa till sidans innehåll

Manual för att anordna en Easy Basket


EB arrangemang i Västerbotten


 

Västerbottens Basketdistriktsförbund fortsätter med rutinerna för arrangemangen EB. Ansvarig förening/lag för respektive arrangemang tar hand om att skicka ut inbjudan och palnerar spelschema. Sedan tidigare sköter arrangerande förening domartillsättning, hallbokning och fikaförsäljning.

 

För de som arrangerar gäller följande:

  1. De kan efter arrangemanget via Idrottslyftet söka 2000 kr för arrangemang med mindre än 17 lag och 4 000kr för arrangemang med 17 lag eller fler. Detta görs på föreningens egen idrottonline-hemsida under fliken för idrottslyftet. Vi osäkerhet kring detta. Kontakta VBDF Gustav: 073-775 89 02

  2. Kommer ni inte upp till 17 lag går det att söka ersättning på 2000 kronor om arrangemanget hade mellan 12 och 16 lag. Detta görs till This is a mailto link.

         Datum för EB-arrangemang hittar du på anna plats på hemsidan.

 

        Manual till föreningar som är anordnare:

  1. Vem som anordnar varje enskillt arrangemang kan du hitta på VBDF:s hemsida: www.basket.se/vasterbotten där även datum och kontaktuppgifter till arrangörer finns.

  2. Så här kan du tänka när du gör spelschema:

Försök att ha 3 eller 4 banor i spel samtidigt. Då blir det lagom flyt i arrangmenaget. Låt aldrig lag spela mer än två matcher i rad, försök att se till att inget lag får sina matcher utspridda över hela dagen, försök hitta jämna matcher. Vid frågor eller eller funderingar kontakta Gustav: 073-775 89 02 eller Torbjörn 070-510 89 85

  1. Umeå BSKT & A3 bistår med domare gratis till EB-matcherna (U10). Kontakta i Jesper Gustavsson, 070-281 33 99 i BSKT och Lisa Åström, 070-606 08 10 i A3 och ange antal spelare som du som anordnare behöver.

  2. Bidrag från RF, Idrottslyftsansökan är enligt följande (söks av föreningen, inte anordnaren):

2000 kr för en omgång med 6-15 lag

4000 kr för en omgångar med 16 lag eller fler

Ni hittar manual för ansökan: http://www.basket.se/Forening/Idrottslyftetar2015/ManualIdrottOnline-Idrottslyftet/

Och information om ansökningar för EB 2017-18:

http://www.basket.se/Forening/Idrottslyftetar2015/BidragforEBCNyaanvisningarFran1oktober2015/

  1. Hallen ska vara bokad men det kan vara bra och dubbelkolla det på fritid Umeå samt att hallen står öppen hela dagen.
    Kolla bokning: http://bokning.net.umea.se/fribokning/default.asp?fri=1
    Maila fritid: This is a mailto link

  2. Inbjudan ska gå ut fyra veckor innan evenemang. Skicka den även till This is a mailto link 
    Anmälan sker via mail till den anordnaren har utsett – ska stå i inbjudan.

Sista anmälan är 14 dagar innan evenemanget.

Spelschemat ska komma ut minst 6 dagar innan evenemanget.

  1. Heta tips är att se till att få sponsrat fika och sälja det samt att bedriva lottförsäljnig för att få in extra intäkter.

           Lycka till

Uppdaterad: 03 JUL 2017 12:30 Skribent: Gustav Pettersson

Postadress:
Västerbottens BDF
Gammliavägen 5
903 42 Umeå

Kontakt:
Tel: +46737758902
E-post: This is a mailto link

Se all info