EB arrangemang i Västerbotten
Västerbottens Basketdistriktsförbund fortsätter med rutinerna för arrangemangen EB. Ansvarig förening/lag för respektive arrangemang tar hand om att skicka ut inbjudan och palnerar spelschema. Sedan tidigare sköter arrangerande förening domartillsättning, hallbokning och fikaförsäljning.
För de som arrangerar gäller följande:
-
De kan efter arrangemanget via Idrottslyftet söka 2000 kr för arrangemang med mindre än 17 lag och 4 000kr för arrangemang med 17 lag eller fler. Detta görs på föreningens egen idrottonline-hemsida under fliken för idrottslyftet. Vi osäkerhet kring detta. Kontakta VBDF Gustav: 073-775 89 02
-
Kommer ni inte upp till 17 lag går det att söka ersättning på 2000 kronor om arrangemanget hade mellan 12 och 16 lag. Detta görs till
.
Datum för EB-arrangemang hittar du på anna plats på hemsidan.
Manual till föreningar som är anordnare:
-
Vem som anordnar varje enskillt arrangemang kan du hitta på VBDF:s hemsida: www.basket.se/vasterbotten där även datum och kontaktuppgifter till arrangörer finns.
-
Så här kan du tänka när du gör spelschema:
Försök att ha 3 eller 4 banor i spel samtidigt. Då blir det lagom flyt i arrangmenaget. Låt aldrig lag spela mer än två matcher i rad, försök att se till att inget lag får sina matcher utspridda över hela dagen, försök hitta jämna matcher. Vid frågor eller eller funderingar kontakta Gustav: 073-775 89 02 eller Torbjörn 070-510 89 85
-
Umeå BSKT & A3 bistår med domare gratis till EB-matcherna (U10). Kontakta i Jesper Gustavsson, 070-281 33 99 i BSKT och Lisa Åström, 070-606 08 10 i A3 och ange antal spelare som du som anordnare behöver.
-
Bidrag från RF, Idrottslyftsansökan är enligt följande (söks av föreningen, inte anordnaren):
2000 kr för en omgång med 6-15 lag
4000 kr för en omgångar med 16 lag eller fler
Ni hittar manual för ansökan: https://www.basket.se/Forening/Idrottslyftetar2015/ManualIdrottOnline-Idrottslyftet/
Och information om ansökningar för EB 2017-18:
https://www.basket.se/Forening/Idrottslyftetar2015/BidragforEBCNyaanvisningarFran1oktober2015/
-
Hallen ska vara bokad men det kan vara bra och dubbelkolla det på fritid Umeå samt att hallen står öppen hela dagen.
Kolla bokning: http://bokning.net.umea.se/fribokning/default.asp?fri=1
Maila fritid: 
-
Inbjudan ska gå ut fyra veckor innan evenemang. Skicka den även till
Anmälan sker via mail till den anordnaren har utsett – ska stå i inbjudan.
Sista anmälan är 14 dagar innan evenemanget.
Spelschemat ska komma ut minst 6 dagar innan evenemanget.
-
Heta tips är att se till att få sponsrat fika och sälja det samt att bedriva lottförsäljnig för att få in extra intäkter.
Lycka till