Hem / Idrottsföreningen som arbetsgivare

Idrottsföreningen som arbetsgivare

Vill ni göra rätt som arbetsgivare? Hoppa på detta webbinarium för idrottsföreningar som Skatteverket håller den 27 oktober. Gratis men begränsat antal platser.

Den 27 oktober kl. 10.00 – ca 11.15

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda.

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor.

Under webbseminariet får du information om bland annat

  • vem som ska registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter
  • vad ”halva prisbasbeloppsregeln” innebär
  • vad som gäller för arvoden, reseersättningar, tävlingsvinster, förmåner etc.
  • hur du gör för att lämna arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

Seminariet görs i samarbete med idrottsförbunden runt om i landet.

Du har möjlighet att ställa frågor via en chatt under hela sändningen.

För dig som deltar

När du anmäler dig får du ett mejl med en länk som du använder för att delta på webbseminariet.